Byte - Vi bjuder på frakten på din nya order :)
Från att du mottagit din order har du 14 dagars ångerrätt om du önskar byta en del eller alla produkter i din order.
Om du önskar byta till en annan produkt, storlek eller färg så kan du göra det genom att:
- Returnera din order enligt instruktionerna nedan.
- Registrera en ny beställning i vår webbutik. Vi bjuder på frakten på din nya order.
Produkterna ska vara i oanvänt skick samt i oskadad originalförpackning. De flesta produkter kan du prova försiktigt på rent underlag och i strumpor, med undantag enligt nedan:
VIKTIGT! Av hygienskäl är produkter som provas /används utan strumpor på fötterna (med direkt kontakt mot huden) är undantagna från ångerrätten. Sådana hygienartiklar är t.ex. stödstrumpor, strumpor, tåseparerare, fotfilar, produkter för nageltrång, nagelvård, fotvård, hallux valgus, mortons neurom, hammartå, skoskav… Vid retur / byte av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten ej provad och helt oanvänd.
Alla returer kontrolleras noggrant av vår lagerpersonal.
Så här returnerar du din order vid byte (eller en del av den):
- Registrera en ny beställning på den varan som du vill byta till i vår webbutik. Använd rabattkoden som du hittar på returblanketten som du kan skriva ut i punkt 2 nedan som ger dig fri frakt på din nya order. Du kan med fördel välja att betala med faktura för att inte lägga ut pengar på 2 ordrar samtidigt :)
- Klicka här för att skriva ut returblanketten. Ingen skrivare? Om du inte har tillgång till en skrivare till returblanketten, kan du skriva ner samma information för hand på en lapp och skicka med i paketet.
- Fyll i och lägg returblanketten samt produkten / produkterna i ditt returpaket. Emballera returen väl.
- Skicka tillbaka paketet till vårt lager. (ej till ombud)
Returadress:
Fotproffsen.se
c/o DPC 3PL Solutions
Falkenbergsvägen 10
311 63 Älvsered
Paketavisering (VIKTIGT att du anger detta för transportbolaget):
Mejladress för paketavisering: [email protected]
VIKTIGT: Du står för kostnaden för returfrakt. (Vi bjuder på frakten på din nya order) Du väljer vilket fraktsätt du vill använda för returen.
Vi rekommenderar dock att du returnerar ditt paket spårbart och eventuellt försäkrat så att du kan få ersättning ifall fraktbolaget skulle tappa bort din retur.
Ett prisvärt alternativ är Postnords Skicka Hem fraktjänst. (Kan bokas även med försäkring upp till 5000kr om du väljer MEDIUM eller LARGE paket på länken)
Alla returer måste skickas med leverans direkt till vårt lager och INTE till ett ombud. Vi kan inte hämta ut returpaket som har hamnat hos ett ombud. - Vårt lager tar emot och kontrollerar din retur. Vid godkänd retur registreras en återbetalning enligt köpvillkoren via Klarna inom upp till 14 helgfria dagar.
Vanliga frågor:
- Får jag prova produkterna innan jag returnerar dem?
De flesta produkter kan du prova försiktigt på rent underlag och i strumpor, med undantag enligt nedan:
VIKTIGT! Av hygienskäl är produkter som provas /används utan strumpor på fötterna (direkt på huden) är undantagna från ångerrätten. Sådana hygienartiklar är t.ex. stödstrumpor, strumpor, tåseparerare, fotfilar, produkter för nageltrång, nagelvård, fotvård, hallux valgus, mortons neurom, hammartå, skoskav… Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten ej provad och helt oanvänd.
Alla returer kontrolleras noggrant av vår lagerpersonal. - Får jag returnera ett paket med endast frimärke på paketet (ospårbart)?
Det får du, men vi rekommenderar att du returnerar ditt paket spårbart och eventuellt försäkrat så att du kan få ersättning ifall fraktbolaget skulle tappa bort din retur. Ett av de mer prisvärda alternativen är Postnords Skicka Hem som även är spårbart.
OBS! Vi kan inte återbetala en retur som inte kommer fram till vårt lager. Är en returnerad vara skadad eller kommer bort i posthanteringen kan vi dessvärre inte ersätta dig för varan och du får själv reklamera till fraktbolaget. - Jag har ingen skrivare, hur gör jag?
Om du inte har tillgång till en skrivare till returblanketten, kan du skriva ner samma information för hand på en lapp och skicka med i paketet. - Hur blir det med min Klarna faktura om jag gör en retur?
Du kan rapportera din retur i Klarna appen eller genom att ringa till Klarnas kundtjänst på 08 – 120 120 25 om din faktura inte är betald för din order, så du inte får någon påminnelse för fakturan.
När vårt lager har tagit emot din retur och kontrollerat samt godkänt returen registreras en återbetalning enligt köpvillkoren via Klarna inom upp till 14 helgfria dagar. Klarna kommer att skicka en avisering till dig på återbetalningen. - Var hittar jag artikelnummer och produktnamn?
Artikelnumret finns på produktens förpackning och på din följesedel, orderbekräftelse (som skickades via mejl) samt faktura. - Var hittar jag mitt ordernummer?
Ditt ordernummer hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl och på din följesedel samt faktura. - Måste jag skicka min retur inom 14 dagar?
Ja, vid köp av varor i vår webbutik har du som privatperson en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det datumet du har tagit emot en vara som du har beställt. - Hur blir det med återbetalningen om jag returnerar en del av varor som jag handlat med rabatt genom ett erbjudande som t.ex. "Köp 3 betala för 2" eller mängdrabatt eller fri frakt...?
När du p.g.a. ångerköp eller byte returnerar en eller flera varor från erbjudandet "Köp 3 betala för 2" eller en "Mängdrabatt" kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkterna du behåller.
När du p.g.a. ångerköp eller byte returnerar en del av produkterna från en order med ett orderbelopp över gränsen för fraktfritt och det resulterar i ett nytt totalt orderbelopp under gränsen för fraktfritt tillkommer fraktavgift.