Leveransfrågor

Leveransfrågor

Hur snabbt levererar ni en order?
Alla ordrar skickas från vårt lager (som ligger i Sverige) normalt samma dag eller inom 24 timmar (gäller helgfria dagar).
Våra normala leveranstider är 1-2 helgfria dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan leveransen ta längre tid.

Skickar ni beställningarna från Sverige?
Ja, alla ordrar skickas från vårt lager som ligger i Sverige normalt samma dag eller inom 24 timmar (gäller helgfria dagar).

Hur kan jag spåra mitt paket?
I samband med att ditt paket har skickats från vårt lager mejlar vi en leveransbekräftelse med spårningsnummer som du kan använda för att spåra leveransen.

Jag har inte fått leveransbekräftelsen.
Har du inte fått vår leveransbekräftelse inom skälig tid så kan du kika gärna i din skräppostmapp då beroende på din mejlsever kan vissa av våra mejl hamna där.
Hittar du inget mejl från oss i din skräppost heller så kan det bero på att du råkade ange en felaktig mejladress i samband med ditt köp.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta vår kundtjänst genom att klicka här. (Inom skälig tid enligt villkoren)

Har ni fri frakt?
Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 400kr.

Erbjuder ni gratis retur?
Vi bjuder på fri frakt på din nya order vid byte :) Enligt lag står du som kund för returkostnaden.

Skickar ni min beställning till min brevlåda?
Ja, de flesta paket skickas till din brevlåda eller dörr. Om paketet inte kan levereras till postlåda eller dörr, skickas det till ditt närmaste Postnord eller Schenker ombud.

Jag har inte fått min order än.
Upplever du att du inte fått din order inom skälig tid? (Vissa produkter kan förbeställas med längre leveranstider, information om detta står alltid på produktsidan.)

  • Kontrollera att dina leveransuppgifter namn, adress, mobilnummer stämmer. Dessa hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl tidigare när du slutförde ditt köp i vår webbshop. Vänligen kika i din skräppostmapp om du saknar order- eller leveransbekräftelsen från oss. Vänligen kontakta oss omgående om du inte har fått orderbekräftelsen inom 2 timmar efter slutfört köp och inom 10 dagar om du inte har fått leveransbekräftelsen.
  • Om dina leveransuppgifter stämmer ber vi dig att avvakta 5 helgfria dagar efter att du har lagt din order.
  • Vänligen kontakta vår kundtjänst genom att klicka här om dina leveransuppgifter inte stämmer eller om du inte tagit emot ditt paket efter 5 helgfria dagar räknat från du har fått leveransbekräftelsen.

Fel leveransadress
Alla ordrar måste beställas till aktuell och giltig adress. (Använd ej  gammal leveransadress även om du har adressändring med eftersändning hos Postnord, då deras tjänst är opålitlig och vi tar inte ansvar för dessa försändelser).
Kontrollera att dina uppgifter stämmer innan du godkänner köpet. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Vid till exempel flytt/adressändring kan din tidigare adress finnas kvar i webbläsaren och då automatiskt fyllas i i kassan.
Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig beroende på paketets vikt och storlek 350-800kr för frakt- och administrationskostnader om försändelsen returneras av fraktbolaget. Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet skickats till en felaktig leveransadress.

Outhämtat paket
Paket som levereras till ombud: Det är ditt ansvar att spåra och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Spårningsnumret hittar du i vår leveransbekräftelse som skickas via mejl.
Outlösta paket omfattas ej av ångerätten. För paket som ej hämtas ut (kommer tillbaka till oss från ombudet med anledning av att paketet ej hämtats ut / efterfrågats av dig) debiteras en avgift på för närvarande 350kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Om varuvärdet i din order är större än 350kr, återbetalar vi mellanskillnaden. Om varuvärdet är lägre än 350 kronor debiterar vi istället hela orderbeloppet för ej uthämtade paket.
Din orders innehåll inlevereras i vårt lager och kan inte skickas ut till dig med samma ordernummer. Önskar du beställa samma produkter på nytt, behöver du registrera en ny order.

Vid övriga frågor vänligen kontakta vår kundservice genom att klicka här.
OBS! Vid kontakt med kundtjänsten vänligen ange samma mejladress som du har använt när du slutförde ditt köp hos oss samt ditt ordernummer.